پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روزنامه قدس نوشت: دو سال و اندی از وعدههای دولت در ساماندهی بازار خودرو میگذرد و این بازار نهتنها سروسامان نگرفته که حتی نسبت به همان ابتدای دولت هم افسارگسیختهتر شده است. گویی نه دولت و نه زیرمجموعههای آن -بهویژه وزارت صمت- برنامه عملیاتی و نتیجهمحور برای رفع مشکلات موجود در صنعت خودرو نداشتهاند؛ آنچنان که هنوز هم خودروسازان با همراهی شورای رقابت به افزایش مستمر قیمتهای کارخانه میپردازند.
بهعنوان مثال، خودرو «کوییک» شرکت سایپا که ابتدای این دولت صد و اندی میلیون تومان بود، امروز طبق آخرین دعوتنامه شرکت برای ثبتنام کنندگان به حوالی ۴۰۰میلیون تومان رسیده است!
در ضعف مدیریت بازار خودرو و کاهش التهابهای آن، دولت البته تنها نیست بلکه سایر قوا و نهادهای مربوط نیز در چنین وضعی سهیم هستند؛ ازجمله مجلس که بارها نمایندگانش مدعی پیگیری موضوع واردات در جهت تأمین نیاز خریداران واقعی و مهار تقاضای مصرفکننده شدند، نتیجه چه شد؟ تقریباً هیچ!
آشفتگی بازار خودرو و سردرگمی مسئولان، آنچنان بوده که اکنون برخی شرکتها و مجموعههای خودروسازی نیز جریتر از گذشته هم پیش از تحویل احتمال تأخیر میدهند و هم تأکید دارند باید خریدار متحمل هزینههای مرتبط با قیمتگذاری جدید محصولات باشد.
جالب آنکه مقام عالی وزارت صمت ناتوان از تحقق وعدههای متعدد وزارتخانهاش درباره صنعت خودرو، مدعی پیگیری برای واردات خودروهای برقی شده و بارها در اظهاراتش به آن پرداخته است.